#1 2009.Saturday.May 19:24

 PluszowaZabawka

Administrator

status pluszowa@aqq.eu
10869436
Call me!
Zarejestrowany: 2009.Thursday.May
Posty: 226
WWW

Regulamin

Krótsza wersja `regulaminu` znajuduje się na górze w zakładce `Zasady`.


Rejestracja na forum jest przywilejem, pamiętaj jednak, że może on zostać odebrany w każdej chwili. Zależy nam, by Wasze wizyty na naszym Forum były dla każdego przyjemnością, a kontakt z innymi forumowiczami i administracją opierał się na wzajemnym szacunku.

Nadrzędnym regulaminem wobec poniższego, jest regulamin serwisu pun.pl . Znajduje się on na stronie serwisu http://pun.pl/regulamin.php .


1.Nieznajomość regulaminu.
Każdy użytkownik, rejestrując się, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.

2.Równość wobec zasad.
Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum, zarówno zwykłych użytkowników, moderatorów jak i administratorów.

3.Zmiany.
Regulamin może się zmienić w trakcie działania forum.

4.Decyzje administratora.
Administrator forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji w sprawie dowolnego aspektu forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:

*usunięcie konta użytkownika forum;
*zablokowanie lub odblokowanie konta użytkownika forum;
*nadanie, usunięcie ostrzeżenia użytkownikowi forum;
*wyłączenie forum itp.

W przypadku odwołań do decyzji administratora należy skontaktować się z danym administratorem i złożyć wyjaśnienia z odpowiednim uzasadnieniem. Jeśli jego zdanie jest niezmienne, dalsza dyskusja i odwołania na temat decyzji są zabronione.

5.Niedozwolone treści.
Forum to jest przeznaczone dla osób w różnym wieku i to również trzeba mieć na względzie.
Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:

*pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądu tylko przez osoby pełnoletnie;
brutalnych, obrazujących przemoc;
*wulgarnych (także wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej np. gwiazdkowanie, napisanych w taki sposób, ze czyta sie je jak wulgaryzmy, np. wykorzystując fonetykę języka angielskiego);
*obrażających użytkowników forum lub inne osoby (np. osoby publiczne);
*zawierających groźby odnoszące się do życia realnego, dotyczy to również cytatów z innych postów, logów z IRC'a bądź innych komunikatorów internetowych (np. Gadu-Gadu) itp.
*wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji, a także stosowania obraźliwego nazewnictwa w stosunku do osób lub grup społecznych sugerując się ich statusem publicznym, orientacją polityczną i/lub seksualną oraz światopoglądową;
*ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych z ustrojami tudzież organizacjami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. nazizm, komunizm, faszyzm);
*łamiących prawo (np. prawa autorskie, prawo o ochronie danych osobowych), propagujących łamanie prawa (np. handel środkami psychoaktywnymi);
*propagujących alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające;
*innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, naruszających czyjąś prywatność, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.
*Linki prowadzące do w/w treści są również niedozwolone. Zabrania się zamieszczania linków prowadzących do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany). Niedozwolone jest też zamieszczanie linków do złośliwych acz nieszkodliwych skryptów. Za zawartość zlinkowanej strony/pliku odpowiada osoba, która umieściła go na forum.

6.Prowadzenie dyskusji.
Forum to zostało stworzone specjalnie dla Was z myślą o tym, abyście mogli nawzajem wymieniać się opiniami i prowadzić dyskusje. Zależy nam na opiniach przemyślanych, które przekazują innym użytkownikom Wasze poglądy. Jeśli nawet nie zgadzacie się z nimi, to nie jest to powód do obrażania ich autorów. Zadbajcie o wysoki poziom dyskusji.

Zakładanie tematów.
Zakładając nowy temat użytkownik forum jest zobowiązany do przestrzegania poniższych reguł:

•Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział opatrzony jest niewielkim opisem. W razie wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora.
•Niedozwolone jest zakładanie tematów, gdy w danym dziale forum znajduje się już temat o identycznej treści lub rozwiązujący dany problem.
•Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum (spam). Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.
•Tytuł tematu musi informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. W szczególności należy unikać tytułów tematów takich jak: "Pomocyy!!!", "Mam problem", "Co to jest?" etc.

Pisanie postów.
Pisząc posty (odpowiedzi lub nowe tematy) użytkownik forum jest zobowiązany do przestrzegania poniższych reguł:

•W przypadku zakładania nowego tematu - użytkownik forum powinien przedstawić sytuację/problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - nie należy zbaczać z tematu (tzw. offtopic jest niedozwolony).
•Użytkownicy forum powinni starać się wnieść swoje zdanie do dyskusji, krytykować, ale nie potępiać, mieć szacunek dla cudzych poglądów i nie osądzać gustów innych ludzi.
•Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
•Posty muszą być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego zabrania się nadużywania opcji kolorowania, pogrubiania, podkreślania, kursywy, powiększania tekstu, pisania drukowanymi literami. Narzędzia te mają służyć podkreślaniu istotnych informacji lub uwidaczniania nagłówków, a nie jako styl pisania całych postów.
•Niedozwolone jest wchodzenie w kompetencje moderatorów i zachowywanie się jak dodatkowi członkowie obsługi forum. Odpowiedzi typu "bezsens, proszę moderatora o skasowanie tego tematu", "i po co to piszesz, skoro ten temat już jest!", "temat do zamknięcia" itp. są zatem niedozwolone (o zamknięcie tematu może prosić tylko jego autor). Wskazane jest natomiast zwracanie uwagi moderatorom o nieprzestrzeganiu regulaminu w odpowiednio do tego wyznaczonym wątku, podając link do problemowego wątku lub postu.
•Niedozwolone jest floodowanie, a więc niepotrzebne powtarzanie tego samego tekstu "plz plz plz plz", tej samej litery "pomocyyyyyy", znaków interpunkcyjnych "!!!!!!!!!!!!" lub uśmieszków "     ", ":) :) :) :) :) :)". Zakaz ten dotyczy zwłaszcza tytułów tematów.
•Zabronione jest pisanie postów nic nie wnoszących do dyskusji. Posty w stylu "bezsens", "lol", "gratki", "hy?", "i ja" itp. o ile nie są dużo bardziej rozwinięte, mogą zostać uznane za spam. Ważne jest zatem, aby poprzeć swoje zdanie, a nie ograniczyć się do pojedynczego słówka (lub emotikony) określającego emocję.
•Na forum jedynym językiem, jakim należy się posługiwać, jest język polski. Inne języki mogą być wykorzystane tylko do zaprezentowania nazw własnych (np. "United Kingdom").
•Należy starać się pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii.
•Zabronione jest cytowanie wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych lub w jakikolwiek inny sposób łamiących regulamin, a także długich postów oraz tworzenie "piramidek" z cytatów. W takich przypadkach w cytowaniu należy ograniczyć się do konkretnego fragmentu poprzedniej wypowiedzi, do której się bezpośrednio odnosimy.
•Zabronione jest usuwanie treści dopisanej przez moderatora lub administratora.

Avatary (emblematy):
Avatary i ich dobór to ważny element każdego forum, gdyż są one naszymi wizytówkami, a dzięki nim forum staje się żywsze i bardziej zróżnicowane. Mając jednak na względzie wygodę przeglądania tematów oraz to, że nie każdy użytkownik ma szybkie łącze internetowe, każdy avatar musi spełniać odpowiednie kryteria co do rozmiaru i objętości. Starajmy się wybierać oryginalne avatary tak, aby nie powtarzały się u kilku użytkowników.

Podpisy (sygnatury).
Sygnatury, a szczególnie obrazki zamieszczane w podpisie, to świetna reklama własnych umiejętności w tworzeniu grafiki lub miejsce upublicznienia ciekawych przemyćleń etc.. Tak jak w przypadku avatarów, dzięki sygnaturom forum staje się ciekawsze. Również tutaj muszą zostać spełnione odpowiednie warunki, co do wielkości obrazków - tak, aby tematy nie były przez nie rozpychane oraz przeglądanie forum było w miarę wygodne.

Nicki (loginy).
Każdy użytkownik zobowiązany jest do korzystania z nicka nie zawierającego niedozwolonych treści (patrz punkt "Niedozwolone treści."), nie zawierającego floodu (np. Jasiuuuuuuuuuuu), znaków specjalnych (apostrof, niewidoczne znaki ASCII, znaki typu "♫, ☺, ♥" ) oraz takiego, który nie będzie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum (podszywanie się pod innych, a zwłaszcza członków administracji forum). Warto wybrać w miarę oryginalnego nicka.

Pochwały.
Funkcja udzielania pochwał została wyłączona.

7.Kary.
Niestety wielu użytkowników forum łamie obowiązujące zasady, często z niewiedzy, złości, czasem umyślnie, czasem niechcący. Staramy się ustalać motywy, jakie kierowały w tym czasie ludźmi i dawać kary adekwatne do czynu, jednak chcielibyśmy robić to jak najrzadziej.

Ostrzeżenie wysyłane jest w formie prywatnej wiadomości do użytkownika. Każde ostrzeżenie musi zawierać powód i czas jego trwania. Wraz z nadaniem ostrzeżenia użytkownik może być nominowany przez moderatora do blokady konta, którą nakłada administrator forum. Ostrzeżenia i blokady (bany) konta mogą być czasowe lub stałe.

8.Odwołania.
W przypadku odwołań co do ostrzeżenia należy w pierwszej kolejności kontaktować się z moderatorem odpowiadając na automatycznie generowaną prywatną wiadomość wysyłaną podczas udzielania ostrzeżenia przez danego moderatora. W przypadku braku rezultatu (reakcji) w rozwiązywaniu problemu można zwrócić się administratora.
Powody otrzymania ostrzeżeń znajdują się w ich opisach. Zdanie administratora jest ostateczne, w przypadku jego jednoznacznego stanowiska dalsza dyskusja na temat kary jest zabroniona.

9.Zgłaszanie wykroczeń.
W przypadku zauważenia złamania regulaminu przez innego użytkownika forum należy zgłosić to do moderacji wysyłając PW. Proszę koniecznie umieścić odnośnik bezpośrednio do konkretnego postu. Zgłoszenie powinno być jak najdokładniej opisane, ale również rzeczowo, czyli w miarę możliwości jak najkrócej. Z nadużywania możliwości zgłaszania wykroczeń będą wyciągane takie same konsekwencje, jak z każdego innego naruszenia regulaminu.

Uwagi:
- W przypadku mniejszych wykroczeń oraz gdy nie występowały wcześniej u danego użytkownika, można napisać PW do osoby łamiącej regulamin, aby poprawiła, zmieniła lub skasowała to, co stoi w sprzeczności z regulaminem.
- Zachowania pseudo-moderatorskie są niedozwolone (patrz punkt prowadzenie dyskusji > pisanie postów).

Dziękuję za uwagę.
W razie wszelkich uwag i pytań proszę kierować się do administracji.


http://img684.imageshack.us/img684/9357/userbarih.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pldeath note pbf fragoria wrestlingmix